دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 13:39
در گفت‌وگو با‌ آنا

مجید کیهانی: برای کسب 4 سهمیه المپیک هنوز شانس داریم/ محرومیت دو ساله ابارقی قطعی است

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: در تلاش هستیم تا نمایندگان دوومیدانی ایران بهترین و عالی‌ترین عملکردشان را در المپیک ریو داشته باشند و امیدوارم با برنامه ریزی که انجام می دهیم به غیر از مدال احسان حدادی، مدال دیگری را برای ایران به ارمغان بیاوریم.
کد خبر : 43843

مجید کیهانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی آنا، با اشاره به این نکته که فدراسیون دوومیدانی در 7 ماهی که رییس نداشت فرصت‌های زیادی را از دست داد، گفت: «کمتر از 10 ماه دیگر المپیک ریودوژانیرو شروع می‌شود و باید حداکثر استفاده را از زمان باقیمانده ببریم. فدراسیون دوومیدانی مدتی را بدون رییس گذراند و در یک مقطعی با سرپرستی طباطبایی اداره شد که البته ایشان زحمات زیادی را برای موفقیت دوومیدانی از خود نشان دادند. با این حال در سال المپیک هستیم و باید با تدارک عالی برای المپیک زمان از دست رفته را جبران کنیم.»


وی افزود: «طبق برنامه‌ریزی که تا 20 روز آینده نهایی و به مرحله اجرا در می‌آید تلاش ورزشکاران ما برای کسب چهار سهمیه‌ای که هنوز شانس رسیدن به آنها را داریم، شروع می‌شود. در هر صورت حدنصاب‌های ورودی المپیک ریو افزایش یافته و مثل المپیک لندن نیست. ورزشکاران ما باید تلاششان را مضاعف کنند تا سهمیه‌ بگیرند. البته این برنامه برای ملی‌پوشان دوی صحرانوردی و تیم ملی جوانان نیز هست.»


رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص شرایط احسان حدادی و اینکه او چگونه می‌خواهد امسال نیز در المپیک حاضر شود، اظهار داشت: «ما با کیم بوخونسف مربی موردنظر حدادی صحبت کردیم و به توافقاتی نیز رسیدیم. پیش نویس قرارداد او ارسال شده و در صورت موافقت نهایی او این قرارداد امضاء خواهد شد. فقط امیدوارم که بوخونسف هر چه زودتر قبول کند به ایران بیاید تا همچون المپیک لندن احسان بتواند با حضور در المپیک ریو مدال با ارزش‌تری را بگیرد.»


وی در مورد آخرین وضعیت محمد ابارقی که دوپینگ او محرز شده‌ است نیز گفت: «آخرین رایزنی خود را روز دوشنبه با برگزاری جلسه‌ای انجام دادیم اما بعید می‌دانم که مذاکرات ما نتیجه‌ای در بر داشته باشد. محرومیت دو ساله ابارقی قطعی است و او نمی تواند در المپیک شرکت کند.»


کیهانی در پاسخ به این سوال که چه شد یک ماه پس از انتخابش به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی در این فدراسیون حضور پیدا کرد؟ عنوان کرد: «علت خاصی نداشت. نفراتی که قرار بود در پست‌های نایب رییس، خزانه‌دار و دبیر فدراسیون مشغول به کار شوند را می‌خواستم با نظر خودم انتخاب کنم. از آنجایی که حضور آنها نیاز به تایید وزیر محترم ورزش داشت این تاخیر به وجود آمد. البته من برنامه 5 ساله‌ای را در اختیار وزارت ورزش قرار داده بودم که محور اصلی آن توسعه پایدار دوومیدانی کشور بود و در کنار آن بحث جذب مالی، منابع آن و جذب اسپانسر وجود داشت.»


وی در خصوص اینکه با توجه به اهمیت المپیک ریو چند درصد از بودجه فدراسیون دوومیدانی توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به حساب فدراسیون واریز شده است، تصریح کرد:« حدود 60 درصد از اعتبارات وزارت ورزش را دریافت کرده‌ایم .کمیته ملی المپیک هم پس از اینکه جلسات نهایی بین ما برگزار شد به زودی تزریق مالی را انجام می‌دهد. شکر خدا دغدغه مالی نداریم و امیدواریم از بین 10 تا 15 ملی‌پوشان که در ماده‌های مختلف حضور دارند حداقل 3 تا 4 نفر آنها موفق به کسب سهمیه شوند.»


وی ادامه داد:« ما در تلاش هستیم تا نمایندگان دوومیدانی کاروان ورزشی ایران بتوانند بهترین و عالی‌ترین عملکردشان را در المپیک ریو داشته باشند. ما امیدواریم به غیر از احسان حدادی مدال دیگری را برای ایران بگیریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته